втрачене дитинство
Робітня "Яким має бути Музей репресованих дітей"

Робітнею, яку музей “Територія Терору” організував 21 липня, команда проєкту “Втрачене дитинство” мала на меті знайти зворотній зв’язок від потенційних відвідувачів майбутньої філії – “Музею малолітніх політичних в’язнів і репресованих”. Це експерти/ки, музейні працівники/иці, архітектори/ки і люди, які готові розповідати про травми репресій у їхній сім’ї. 

 

Команда музею показала відвідувачам/кам та журналістам/кам локацію, де в майбутньому буде музей і ознайомили їх із тим, що їм уже вдалося опрацювати у проєкті “Втрачене дитинство”, зокрема.

 

“Приємно, що робітня показала зацікавленість серед наших співтворців – людей, чиї історії ми документуємо та чий досвід хочемо репрезентувати. Нам вдалось зібрати нові контакти і маємо змогу записати ще більше нових інтерв’ю. Проєкт триває – зголошуйтесь”, – закликає координаторка проєкту “Втрачене дитинство” Христина Рутар.

Результати 

 

Учасники напрацювали пропозиції і ризики щодо роботи майбутньої філії музею – міжнародні й українські партнерства, можливі виставки та потенційні освітні програми. 

 

 

 

 

Партнерство

 

 

Музею порекомендували низку організацій та осіб, з якими він може співпрацювати. Багато говорили про львів’ян усього світу і зрозуміли, що  не варто обмежуватися лише Львовом і західними теренами України, бо у контексті теми репресованого дитинства багато людей, яких переселили, репресували – осіли в інших країнах.

 

 

 

 

Потенційні експозиції

 

 

“Для мене найважливішою стала думка, що треба показати, як у контексті втраченого дитинства втрачається зв’язок між поколіннями та усталені моделі сім’ї. Мусимо показати, як друга світова “перекрошила” усіх. Ми мало знаємо про своїх бабусь і дідусів, а ще менше про прабабусь і прадідусів, тому наша тема тягне за собою глобальні людські питання, які важливі тут і вже”,- говорить директорка Музею Ольга Гончар

 

 

 

 

 

 

Освітні програми

 

 

Освітня діяльність – це важливіше, ніж навіть основна експозиція: говорити, ділитися, інформувати. Тут музейники дійшли до ідеї динамічного музею – музею, у якому є місце дискусії. Бо такі музеї як “Територія Терору”– не про майбутнє, а про “зараз”. Дітьми часто “прикриваються” у війнах, тож у сфері едукації взяли до уваги на опрацювання такі теми: 

  • пам’ять та проблема визнання;
  • травма та комплекс жертви;
  • діти як інструмент терору.

Як додала на робітні заступниця директорки Палацу Хоткевича Тетяна Продан, це виводить на сучасну ситуацію того, що ми живемо в умовах війни:

“Ми можемо бачити, що зараз маємо покоління, яке через 50-70 років буде дорослим. На досвіді минулого ми уже розумітимемо, які наслідки будуть у тих дітей, які пережили цей досвід зараз”.

До слова, воркшоп “Музей репресованих дітей” реалізували у межах міжнародного проєкту “Втрачене дитинство” за підтримки Європейського Союзу за програмою House of Europe. Філіал «Музей малолітніх політичних в’язнів і репресованих» створюється на базі музею “Територія терору”.